TERCERA SESSIÓ, dimecres 12 de març a les 18:30h a l'Espai Jove Kesse.
Otger Amatller, psicòleg especialitzat en prevenció i tractament de consums problemàtics de drogues. Responsable de prevenció al CAS Drogodependències Penedès-Garraf. Màster en Drogodependències per la UB i postgrau en Teràpia Familiar.
El mètode Truc: els responsables de la Demarcació de Tarragona de Minyons Escoltes i Guies parlaran del mètode Truc i els adolescents com a agents de canvis de socials .
Otger Amatller |
L'Otger Amatller comença la seva xerrada amb un petit vídeo resum del què és l'adolescència. Parlem tots junts sobre quins són els valors més importants d'avui en dia: immediatesa, hedonisme, economia, èxit professional, carpe diem. Qui influeix, doncs, en els adolescents? els mitjans de comunicació (que envien més de 3000 inputs diaris d'informació a un adolescent), les xarxes socials, els espais no formals, l'institut, la família...
|
|
Ainhoa Huguet i Josep Ramon Marsal Les trucaires de l'AEG Xaloc i la seva animadora, l'Elena. D'esquerra a dreta: Núria Sentís, Maria Domingo, Clara Esteve, Elena Sastre i Irene Esteve. |
L'Ainhoa i el Marsal, comissaris de la Demarcació de Tarragona de Minyons Escoltes i Guies, ens expliquen en què consisteix el ' Mètode Truc ' : "A Truc ens eduquem, ens comprometem i fem servei, tenint cura d’un mateix, del grup i de la comunitat amb una orientació molt clara: l’apoderament dels i les joves i la transformació social." El grup de trucaires del Xaloc entra en escena per explicar-nos la seva experiència com a trucaires i el projecte que han engegat aquest segon any de Truc: Desperta Tarragona! Conscienciació! Ens parlen de les fases que han seguit per a l'elecció del projecte, la feina que els ha comportat, com s'han organitzat, i el resultat que n'estan obtenint. El projecte consisteix en conscienciar una mica la població de la ciutat, mitjançant la creació de cartells, imatges, vídeos i textos a les xarxes socials entorn a un tema que va variant cada mes. Ens presenten el seu blog, i ens animen a participar-hi. |