Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Demarcació de Girona

Demarcació de Girona

Notícies

29.05.2012

MEG presenta un llibre sobre aprenentatge servei i pedagogia del projecte



 La col·lecció 'Drecera' de MEG s'amplia aquesta primavera amb una nova publicació: Per a una pedagogia del servei. Treball per projectes i ApS. El llibre, coordinat per Xus Martín, explora la fusió entre dues potents metodologies educatives: el treball per projectes i l'Aprenentatge Servei. La presentació serà el proper 7 de juny a Barcelona.

La publicació recull els fruits del Laboratori d'Acció i Innovació Educativa de MEG del curs 2010-2011, en què una desena d'agrupaments van desenvolupar projectes d'Aprenentatge Servei amb la seva unitat, acompanyats d'un grup de treball amb altres caps i amb l'assessorament, seguiment i avaluació de col·laboradors experts. El Laboratori és un projecte de l'Àmbit de Mètode i Formació de MEG, fet en col·laboració del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la Universitat de Barcelona.

La presentació del llibre tindrà lloc el proper 7 de juny a les 19h, a la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona (Sala de Juntes. Edifici de Migdia, 4a planta. Campus Mundet. Passeig Vall d’Hebron, 171, Barcelona). Hi estan convidats tots els i les caps de MEG, persones vinculades al Moviment, membres d'associacions i institucions educatives i totes les persones que hi estiguin interessades.

 

Hi intervindran:

Josep Maria Puig, professor catedràtic de la Facultat de Pedagogia i membre del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la Universitat de Barcelona.
Trini Molist, comissària general de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.
Lluc Pejó, responsable de l’Àmbit de Mètode i Formació de MiEG (2009-2011) i impulsor del Laboratori d’Acció i Innovació Educativa.
Xus Martín, professora titular de la Facultat de Pedagogia i membre del GREM de la Universitat de Barcelona, coordinadora i coautora del llibre.

Sinopsi del llibre:

Quan les aigües de dos rius es troben, sempre augmenta la força del seu cabal. Així passa quan es fusionen dues metodologies educatives potents com són el treball per projectes i l’Aprenentatge Servei. La recerca cooperativa i l’acció orientada a incrementar el benestar de la comunitat generen una proposta educativa nova i complexa que afavoreix l’exercici de responsabilitat cívica i la creació d’una cultura solidària.

Per a una pedagogia del servei. Treball per projectes i ApS recupera els trets essencials de la pedagogia del projecte, una metodologia coherent amb els principis democràtics carregada de valors. I ho fa posant l’èmfasi en un aspecte nuclear de l’escoltisme i el guiatge: el servei a la comunitat la millora de l’entorn.

Aquesta publicació pretén motivar la realització de projectes de servei a la comunitat amb grups d’infants i joves. Hi trobareu un emmarcament pedagògic, una guia pràctica farcida d’exemples i la narració de tres experiències realitzades en agrupaments de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.



Comparteix