Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

25.03.2011

Trucada 2011 a l'illa de Brownsea

El dissabte dia 19 de març un vol de la famosa i reconeguda companyia aèria Clacairs ple de Trucs es va enlairar des de l’aeroport internacional de Sant Mer amb destinació a l’illa de Brownsea!

Entre les 9 i les 10 del matí tots els passatgers de molts agrupaments de la demarcació van anar arribant a l’aeroport per embarcar. Els operaris de Clacairs els esperàvem amb delit i després de passar el control, el viatge va començar!Hi havia, però, un terrorista que ens faria la guitza durant el viatge.

Un cop a dalt de l’avió i durant tot el matí, la tripulació va participar en els jocs de coneixença per tal de començar a aprendre’ns els noms, penseu que era un avió amb 43 places per Trucs i 15 per animadors!

Havent dinat, una estona lliure per tocar la guitarra i prendre el sol, i després tocava un taller de risoteràpia per fer que el llarg viatge fos més amè; les mandíbules ens van quedar desencaixades de tant de riure! En acabat, era l’hora del concurs de projectes.

Cada unitat de Truc va explicar en què consistia el seu projecte, i la veritat és que tothom va quedar meravellat amb els projectes que hi havia. Mitjançant una votació, es van escollir els tres projectes guanyadors, que van rebre un petit regal.

Ja s’havia fet fosc, i tocava començar a sopar. Era de nit, però teníem un gran focus: la lluna, que aquella nit estava més pròxima a la terra de com ho està habitualment.

Havent sopat ens esperava un concert a càrrec d’en Guillem Bitlloch que ens va fer ballar molt al ritme de les seves cançons. Tot seguit, el ressopó i una mica de gresca abans d’anar a dormir. L’endemà al matí, ja ens vam despertar a l’illa de Brownsea, el vol ja havia arribat a la seva destinació.

Vam fer un joc d’orientació per tal de conèixer una mica l’illa que, per cert, estava força enfangada i per trobar el tresor d’en Baden Powell, que hi estava amagat. Un cop superades totes les proves del joc d’orientació, vam descobrir on era el tresor, però el terrorista ens havia passat a davant i l’havia robat. Per descobrir-lo, vam jugar al Lobo, i ho vam aconseguir!

El terrorista ens va ensenyar el tresor, un escrit de Baden Powell sobre els valors de l’escoltisme. Llavors ens quedava l’últim àpat a l’illa de Brownsea, i l’avaluació de tot el viatge en general. Algunes activitats van agradar més que d’altres, però en general no és cap disbarat dir que tots els Truc  s’ho van passar d’allò més bé gaudint-ne i els de la Claca organitzant-ho!

Ha sigut una experiència per repetir.